Известие

Collapse
No announcement yet.

Педал- Газ

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Педал- Газ

    Колеги от няколко дни колата прави много неприятен номер. Като я пала, все едно педала Несъществува!!! Натискам го но не подава газ... Като го припомпам няколко пъти се оправя, но ми светва лампата за дюзите... Колата е 2.4 жтд. Четох из темите че колата е с някакъв потонциометър на педала, които струвал...... Колко алфата :х Четох обаче че често била просто лоша връзка при такъв проблем.. та имало някаде при пасажера букса която давала ядове докато не се почисти.... Та въпроса ми е каде да я търся тая букса точно?

  • #2
    Буксата се води D23-B.
    За мястото и се ориентирай по скицата (оградена в червено).


    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 17:56.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Мерси колега! Както винаги се отзоваваш ! Обаче от тая схема нищо не разбрах каде се намира това чудо? Вътре в купето ли е? При бушоните ли...

      Comment


      • #4
        Мойта е със жило и не мога да проверя.
        Според описанието буксата D23-B се намира в двигателния отсек в задната част на десния калник. Някъде около основата на дясната колонка на предното стъкло. Може и да е под десния долен ъгъл на предното стъкло.




        Буксата изглежда така:





        PS:

        Вместо D23-B бях писал D23-A.
        Коригирал съм го.
        Last edited by ecotronic; d.m.y г., 17:58.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          За тая група букси става въпрос:



          Въпросната е тази със стрелката.

          Ако не я намираш в двигателния отсек, търси вътре в купето зад жабката над краката на пасажера.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Много мерси ! Ще я потърся, зачиста и споделя дали има фаида

            Comment


            • #7
              Пробвай първо с почистване на връзките.
              Ако това не помогне, един колега споделя, че е решил такъв проблем с презапояване на кабелите откъм потенциометъра.
              Друго решение е ресет на ECU-то и на дросела по следната процедура:

              1. Disconnect the negative lead from the battery for a minimum of 45 minutes. Some people recommend overnight but that is not really necessary.
              2. Reconnect the battery negative lead

              3. Put key in ignition, turn to MAR and leave for 90 secs
              4. Turn off the ignition, but not remove the key and leave for 90 secs

              5. Start the engine but do not touch the throttle and let the car idle for 15 mins otherwise the car will not rev freely afterwards (as V6 owners know at their peril)
              6. Turn the car off and leave for 10 mins
              7. Start the car and take her for a blast



              Note:
              normal bold text = ECU Reset
              bold and italic = Throttle reset


              Ако трябва, казвай да превеждаме.

              Успех!


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Смениха ми компютъра, да не е от там проблема?

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от d840 Покажи съобщение
                  Смениха ми компютъра, да не е от там проблема?
                  Възможно е.Буксата е в краката на пасажера,близо до ЕКУ-то.Махни корите от двете страни на ICS-а и бръкни зад потенциометъра(педала на газта).Хвани кабелния сноп и леко подърпвай, така ще видиш буксата.
                  Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Значи преди време и мойта правеше подобни номера.
                    Тогава отидов във Ванто,и се разминах с почистване на реостата на педала на газтта.Така обясниха де.Факт работа за около час и повече проблеми нямаше.
                    1995 Alfa Romeo 145 1.6 Boxer - ex
                    2000 Alfa Romeo 166 2.4 JTD 136cv - ex
                    1995 Alfa Romeo 164 Q4 3.0 V6 24V 232cv

                    Comment


                    • #11
                      Помощ, колеги! По подобен начин взе да се държи и моята 166-ца 2.4 JTD 2001-ва. Не става въпрос за палене - колата си пали нормално, но по време на движение, педала на газта спира да работи - като го припомпам със натискане на съединителя или освобождаване на скорост - се оправя...все едно, че нещо се отпушва или не знам как да го определя. Диагностиката показа МАП сензор - смених го пак същата работа. Почвам да мисля, че е от педала на газта или потенциометъра - рестартирах по инструкциите ЕКУ-то и дроселната клапа - същата работа. Днес ще почистя буксите и ще видя как се държи-помагайте със съвети - как да разбера дали е потенциометъра на газта, а не нещо друго?

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Telerig Покажи съобщение
                        Помощ, колеги! По подобен начин взе да се държи и моята 166-ца 2.4 JTD 2001-ва. Не става въпрос за палене - колата си пали нормално, но по време на движение, педала на газта спира да работи - като го припомпам със натискане на съединителя или освобождаване на скорост - се оправя...все едно, че нещо се отпушва или не знам как да го определя. Диагностиката показа МАП сензор - смених го пак същата работа. Почвам да мисля, че е от педала на газта или потенциометъра - рестартирах по инструкциите ЕКУ-то и дроселната клапа - същата работа. Днес ще почистя буксите и ще видя как се държи-помагайте със съвети - как да разбера дали е потенциометъра на газта, а не нещо друго?
                        На диагностика се вижда коректно ли работи потенциометъра, а и записва грешка и светва индикатора на инжекциона. При гасене и ново палене може да изгасне до следващото прекъсване, но грешката си остава записана.
                        Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Единствената грешка, която ми даде е за мап сензор. Дадох 200 лв дотук за диагностика и сензор и няма оправия...тръгнах да чистя букси, но вън е зверски студ и се отказах, а и не можах да намеря въпросната Д23Б в краката на пасажера...може би е някъде под калника от същата страна откъм двигателя или под чистачките......гледах и потенциометъра къде е - от педалите е супер трудно достъпен...не знам въобще дали е възможно да се стигне оттам...ако въобще е от него проблема.

                          Comment


                          • #14
                            Има 2 варианта при 166,едните потенциометри са с дълъг кабел,другите с къс /както обичам да казвам,сложили са каквото са имали на поляната с частите/,едната букса е под жабката леко встрани,около парното,другата е много близо до педала,на около 15-20 см.,зависи от годината на производство и модела на ЕКУ-то
                            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                            Comment


                            • #15
                              Колеги почистих буксата и тъй като няма промяна, ми се струва, че съм на грешен път с диагностиката...всъщност проблема е само в ниските обороти, на празен ход или с натискане на съединител педала подава равномерно и реагира нормално. Над 1500-2000 оборота сякаш се "отпушва" и няма грижи, падне ли на 1000 и педала отказва да подава - съвсем слабо, но не гасне. Решението е натискам съединителя вдигам обороти и съм в играта. Мисля, че по скоро с проблема си съм за тази тема:

                              http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=64421

                              Comment

                              Working...
                              X